Publications
Year | Title |
---|---|
2025 |
Abramicheva, O. (2025). Second Language Learning in a Multilingual Environment: Displaced Ukrainian Primary School Students’ Experiences of Learning German in Switzerland. Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University, 12(1), 28–57. |
Mantel, C., Wetzel, D. J., & Rosen, L. (2025). Bildungsbenachteiligungen im Licht der Entfremdungs-Resonanz-Dynamik: Konzeptualisierungen, empirische Explorationen und Forschungsdesiderata [Educational disadvantage in the light of alienation-resonance dynamics: conceptualizations, empirical explorations and research desiderata]. PH Zug. |
|
2024 |
Abramicheva, O. (2024). Metacognitive Awareness in Second Language Learning: Displaced Primary School Students’ Experiences of Learning German Upon Transition to the Target Language Environment. Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University, 11(3), 7-25. |
Fissmer, J., Mantel, C., & Rosen, L. (2024). "I really turned back into being a Turk again" - Professional-biographical perspectives of (future) pedagogical professionals on the social boundary (un)making in the transnational educational space of German International Schools. Tertium Comparationis, 30(1), 57-76. |
|
Jashari, S. (2024). Albanisch [Albanian]. In E. Glaser, J. Kabatek, & B. Sonnenhauser (Hrsg.), Sprachenräume der Schweiz (S. 123-135). Narr Francke Attempto Verlag. |
|
Mantel, C. (2024). The second look: (Socio-)pedagogical ways of acting in the context of social inequality and vulnerabilisation. terra cognita, Schweizer Zeitschrift zu Integration und Migration, 40, 61-63. |
|
Mantel, C. (2024). Different teacher orientations regarding migration-related diversity and how their own sense of recognition plays a crucial role. Education Inquiry, 1–27. |
|
Mantel, C. (2024). Entwicklungswege für Lehrpersonen. Sechs Primarlehrpersonen, die sich auf den Migrationskontext spezialisiert haben, erzählen, worauf sie in ihrem Schulalltag besonders achten und was ihnen dabei hilft [Pathways into Teacher Professionalisation. Six teachers who have specialised on the migration context, talk about what they pay attention to in daily life and what supports them in their work]. |
|
Mantel, C. (2024). Lehrpersonen in Schulen der Migrationsgesellschaft: Idealtypische Orientierungen und die Bedeutsamkeit des eigenen Anerkennungsempfindens [Teachers in schools in the migration society: Typical Pedagogical Orientations and the Significance of the Teacher’s Own Sense of Recognition]. HLZ – Herausforderung Lehrer*innenbildung, 7(1), 19–36. |
|
2023 |
Abramicheva, O. (2023). Refugee Perspectives on Primary School in Switzerland: Ukrainians’ diverse experiences of inclusion. In E. Nowakowska et al. (Eds.), Preschool and primary education in European integration and national dimensions: scientific monograph. (p. 1-52). Riga, Latvia: Baltija Publishing. |
Aegerter, M. (2023). Zusammenarbeit mit Eltern - Ideen aus der Praxis [Cooperation with parents - ideas from practice]. PH Zug, Institut für internationale Zusammenarbeit in Bildungsfragen (IZB): Website Projekt Good Practice im Kontext von Migration und sozialen Ungleichheiten. |
|
Aegerter, M., Braun, D., Curschellas Widmer, F. & Schiesser, A. (2023). Sprache fördern im Vorschul- und Schulalltag [Promoting language in pre-school and school life]. Infonium,1/2023, 10-11. | |
Beck, M., Mantel, C. & Bischoff, S. (2023). Switzerland: Diversity in the Classroom, Uniformity in the Faculty. In M. Gutman, W. Jayusi, M. Beck, & Z. Bekerman (Eds.), To Be a Minority Teacher in a Foreign Culture - Empirical Evidence from an International Perspective (p. 45-60). Springer. |
|
Bieri, M. (2023). Diversität im Unterricht – Ideen aus der Praxis [Diversity in the classroom - ideas from practice]. PH Zug, Institut für internationale Zusammenarbeit in Bildungsfragen (IZB): Webseite Projekt Good Practice im Kontext von Migration und sozialen Ungleichheiten. |
|
Braun, D. (2023). Klassengemeinschaft und Schulkultur – Hintergrundinformationen [Class community and school culture - background information]. PH Zug, Institut für internationale Zusammenarbeit in Bildungsfragen (IZB): Website Projekt Good Practice im Kontext von Migration und sozialen Ungleichheiten. | |
Mantel, C. (2023). Schulalltag, Rassismus und die Frage der Anerkennung [Everyday school life, racism and the question of recognition]. Waidorama, 03/2023, 4-5. | |
Mantel, C. & Bieri, M. (2023). Wegrandberichte von Lehrpersonen mit einer Migrationsgeschichte [Path reports from teachers with a history of migration.]. Infonium, 1/2023, 12-13. | |
Mantel, C., Kappeler, T. (2023). On Second Look. Shifting from a Perception at First Sight to a Different Point of View. heiEDUCATION Journal, 9, 13–29. |
|
2022 |
Aegerter, M. (2022). Zusammenarbeit mit Eltern - Hintergrundinformationen [Cooperation with parents - background information]. PH Zug, Institut für internationale Zusammenarbeit in Bildungsfragen (IZB): Website Projekt Good Practice im Kontext von Migration und sozialen Ungleichheiten. |
Aegerter, M. & Bieri, M. (2022). Zusammenarbeit mit Eltern – Ideen für die Praxis [Working with parents - ideas for practice]. PH Zug, Institut für internationale Zusammenarbeit in Bildungsfragen (IZB): Website Projekt Good Practice im Kontext von Migration und sozialen Ungleichheiten. |
|
Aegerter, M. & Braun, D. (2022). Diversität im Unterricht - Ideen für die Praxis [Diversity in the classroom - ideas for practice]. PH Zug, Institut für internationale Zusammenarbeit in Bildungsfragen (IZB): Webseite Projekt Good Practice im Kontext von Migration und sozialen Ungleichheiten. | |
Agaj T., Büzberger M., Kallçiu N.,Qamili S.,Scherrer C., Selimi N. (2022). Managing Autonomous Learning in Higher Education: Transnational Experiences in Comparison. In: Boulos S., Feixas M. Learning through International Exchange in Teacher Education: Experiences with Learning Culture in Universities (LECU) Project in Albania, Kosovo and Switzerland (DOKinsight, Vol. 1). (pp. 37–52). Zurich University of Teacher Education. |
|
Bieri, M. (2022). Diversität im Unterricht - Hintergrundinformationen [Diversity in the classroom - background information]. PH Zug, Institut für internationale Zusammenarbeit in Bildungsfragen (IZB): Website Projekt Good Practice im Kontext von Migration und sozialen Ungleichheiten. | |
Bieri, M. & Braun, D. (2022). Schulerfolg - Ideen aus der Praxis [School success - ideas from practice]. PH Zug, Institut für internationale Zusammenarbeit in Bildungsfragen (IZB): Webseite Projekt Good Practice im Kontext von Migration und sozialen Ungleichheiten. | |
Braun, D. (2022). Mehrsprachigkeit und Sprachenvielfalt – Ideen für die Praxis [Multilingualism and linguistic diversity - ideas for practice]. PH Zug, Institut für internationale Zusammenarbeit in Bildungsfragen (IZB): Website Projekt Good Practice im Kontext von Migration und sozialen Ungleichheiten. | |
Braun, D. (2022). Mehrsprachigkeit und Sprachenvielfalt – Hintergrundinformationen [Multilingualism and linguistic diversity - background information]. PH Zug, Institut für internationale Zusammenarbeit in Bildungsfragen (IZB): Website Projekt Good Practice im Kontext von Migration und sozialen Ungleichheiten. | |
Braun, D. (2022). Schulerfolg – Hintergrundinformationen [School success - background information]. PH Zug, Institut für internationale Zusammenarbeit in Bildungsfragen (IZB): Website Projekt Good Practice im Kontext von Migration und sozialen Ungleichheiten. | |
Braun, D. (2022). Klassengemeinschaft und Schulkultur - Ideen für die Praxis [Classroom community and school culture - ideas for practice]. PH Zug, Institut für internationale Zusammenarbeit in Bildungsfragen (IZB): Webseite Projekt Good Practice im Kontext von Migration und sozialen Ungleichheiten. | |
Mantel, C. & Kohli, C. (2022). Flucht – Trauma – Schule. 10 der häufigsten Fragen von Lehrpersonen [Refuge – Trauma – School. 10 of the most common questions asked by teachers]. Zug, Pädagogische Hochschule Zug. |
|
Mantel, C., Kamm, E., & Bieri Buschor, C. (2022). International teaching internships for future teachers: Potential and challenges for learning. Educational Research for Policy and Practice. |
|
Mantel, C. (2022). Teachers with so-called migration background and the question of recognition: Experiences of fragility and hidden pedagogical potentials. European Educational Research Journal, 21(2), 265-277. |
|
Meierhans, C. (2022). Kritischen Feedback geben und entgegennehmen [Giving and receiving critical feedback]. CZO-Newsletter. Olten: Coachingzentrum Olten. | |
Stanić, N. (2022). On inclusive teaching strategies in the context of potentially conflict talk: «Encouraging to connect topics to personal experience» in diverse primary classrooms. 81–92. Teaching & Learning for an Inclusive, Interconnected World Proceedings of ATEE/IDD/GCTE conference, Sestri Levante (Italy). | |
2021 |
Mantel, C. (2021). Gesucht: Diversität unter Lehrpersonen [Wanted: Diversity amongst Teachers]. terra cognita, Schweizer Zeitschrift zu Integration und Migration, 38, 74-75. |
Jäger, U. & Mantel, C. (2021). Reflexion^Reflexion in der Schule der Migrationsgesellschaft [Reflection^Reflection in the school of the migration society]. Journal für LehrerInnenbildung, 21(1), 56-65.[in German] |
|
2020 |
Mantel, C., Aegerter, M., Braun, D., Müller, A. (2020). Soziale Resonanz in der Krise – und auf einmal wird klar, wie wichtig die Lehrperson ist [Social resonance in a crisis - and suddenly it becomes clear how important the teacher is]. Infonium, 3/2020, (S. 14-15). Zug: Pädagogische Hochschule Zug. |
Mantel, C., Kamm, E., & Bieri Buschor, C. (2020). Angehende Lehrpersonen im Auslandspraktikum: Lernerfahrungen mit Hindernissen und Potenzial [Pre-Service Teachers in International Practica: Learning Experiences with Hindrances and Potential]. heied Journal, 6, 123-140. [in German] |
|
Mantel, C. (2020). Rezension: Kollender, Ellen (2020). Eltern – Schule – Migrationsgesellschaft. Neuformation von rassistischen Ein- und Ausschlüssen in Zeiten neoliberaler Staatlichkeit [Book Review: Kollender, Ellen (2020). Parents – School – Migration Society. New formations of racist in- and exclusions in times of neolibaral statehood]. Swiss Journal of Educational Research, 42(2), 533-534. [in German] |
|
Mantel, C. (2020) Being a teacher with a so-called ‘immigrant background’: challenges of dealing with social boundaries. Intercultural Education, 31(2), 173-189. |
|
2019 |
Mantel, C, Aepli, M., Büzberger, M., Dober, H., Hubli, J., Krummenacher, J., Müller, A.,Puškarić, J. (2019) Auf den zweiten Blick. Eine Sammlung von Fällen aus dem Schulalltag zum Umgang mit migrationsbezogener Vielfalt [At second glance. A collection of cases in dealing with migration-related diversity in daily school life]. Bern: hep. |
Buser, F. & Ivanova-Chessex, O. (2019). Die (Selbst-)Optimierung der ‚Anderen': Mentoring als ein subjektivierender Kontext unter Bedingungen von Migration und Ökonomisierung [The (self-)optimization of the ‘others’: Mentoring as a subjectivizing context under conditions of migration and economization]. Zeitschrift für Diversitätsforschung und -management, 1-2, 42-53. |
|
Tulowitzki, P., Ivanova-Chessex, O. & Wenger, M. (2019). Kooperationen im Modus des Müssens – Eine explorative Betrachtung der Zusammenarbeit von Schulen mit außerschulischen Akteuren [Cooperation in the mode of having to - An explorative look at cooperation between schools and non-school stakeholders]. In J. Hugo, N. Brink, J. Seidemann & M. Drahmann (Hrsg.). Verantwortung im Kontext von Schule: Perspektiven aus Wissenschaft und Praxis (S. 131-141). Münster et al.: Waxmann. | |
2018 |
Mantel, C. (2018) Lehrpersonen ›mit Migrationshintergrund‹ zwischen pädagogischem Potenzial und prekarisierter Zugehörigkeit [Teachers with an 'immigrant background' between pedagogical potential and precarised belonging]. In S. G. Huber (Ed.), Jahrbuch Schulleitung 2018 (p. 149-162). Neuwied: Wolters Kluwer. |
Ivanova-Chessex, O. & Steinbach, A. (2018). «Also wir haben hier auch letzten Sommer so ´nen Spendenlauf gehabt» – Postkoloniale Perspektiven auf Herstellungsprozesse gesellschaftlicher Dominanzverhältnisse in der Schule [“Well, we also had a fundraising run here last summer” - postcolonial perspectives on the production processes of social dominance relations at school]. Widersprüche - Zeitschrift für sozialistische Politik im Bildungs-, Gesundheits- und Sozialbereich, 37(1), 87-99. |
|
2017 |
Ivanova-Chessex, O., Fankhauser, M. & Wenger, M. (2017): Zum pädagogischen Können der Lehrerinnen und Lehrer in der Migrationsgesellschaft – Versuch der Konturierung einer kritisch-reflexiven Professionalität [On the pedagogical skills of teachers in the migration society - an attempt to outline a critical-reflexive professionalism]. In: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung, 35 (1), S. 182-194. |
Gugolz, M. & Steinger, E. (2017): Case Study Nightingale. In: Preparing teachers for diversity. The role of initial teacher education, Case study summaries. Luxembourg, European Commission, Directorate-General for Education, Youth, Sport and Culture; S. 8-11. |
|
Steinger, E. & Rüttimann, R. (2017): Country Fiche Switzerland. In: Preparing teachers for diversity. The role of initial teacher education, Country fiches. European Commission. Directorate-General for Education, Youth, Sport and Culture; S. 148-153. |
|
2016 |
Gugolz, M. (2016). Migrationshintergrund – ein Gewinn für die Schule? [Migration background - a benefit for the school?]. PraxisWissen SchulLeitung AL 48. Carl Link Verlag. |
Arn, P. & Steinger, E. (2016): Management of Special Needs Teachers for an Inclusive Education System in Malawi. Bonn: GIZ. |
|
Ivanova-Chessex, O. (2016). Wissenschaftliche Begleitung im Projekt Humanitäre Prinzipien: Interner Bericht zur ersten Projektphase [Scientific monitoring in the Humanitarian Principles project: Internal report on the first project phase]. | |
Ivanova-Chessex, O. & Steinbach, A. (2017). Anrufungen als subjektbildende Unterscheidungspraktiken – Zur Rolle der Lehrperson in Prozessen der (Re-)Produktion migrationsgesellschaftlicher Dominanzverhältnisse [Invocations as subject-forming practices of differentiation - On the role of the teacher in processes of (re-)production of dominance relations in migration society]. Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation, 37(1), 55-70. |
|
Leutwyler, B. & Meierhans, C. (2016). Effects of international student exchange on preservice teachers: a quasi-experimental study. Intercultural education, 27(2), 117-136. |
|
Mantel, C. (2016). Das (verhinderte?) Potenzial von Lehrpersonen "mit Migrationshintergrund" [The (prevented?) potential of teachers “with a migration background”]. journal für schulentwicklung, 20(1), 47-51. |
|
Strasser, J., Leutwyler, B. & Mantel, C. (2016). Differenzerfahrung und Umgang mit Differenzen im schulischen Alltag. Forschungsbericht [Experiencing and dealing with differences in everyday school life. Research report.]. Zug: Institut für internationale Zusammenarbeit in Bildungsfragen IZB der PH Zug. |
|
2015 | Leutwyler, B. & Mantel, C. (2015). Teachers' Beliefs and Intercultural Sensitivity. In G. Mészáros & F. Körtvélyesi (Eds.). Social Juctice and Diversity in Teacher Education. Proceedings of the ATEE Winter Conference 2014 (p. 145 – 156). Brussels: Association for Teacher Education in Europe, ATEE. |
2014 | Leutwyler, B. (2014). Between Myths and Facts: The Contribution of Exchange Experiences to the Professional Development of Teachers. Journal of Curriculum and Teaching, 3 (2), 106-117. |
Leutwyler, B., Mantel, C., Petrović, D., Zlatković, B., & Dimitrijević, B. (2014). Teachers' Beliefs about Intercultural Education: Different Levels of Intercultural Sensitivity in Schooling and Teaching. Educational Research, 5 (8), 280-289. | |
Büzberger, M., Leutwyler, B. & Steinger, E. (2014). Schnittstelle Interkulturelle Pädagogik, Globales Lernen und Bildung für Nachhaltige Entwicklung. Klärung anhand eines Kompetenzmodells. Zug: Institut für internationale Zusammenarbeit in Bildungsfragen IZB der PH Zug. [Interfaces between Intercultural Education, Global Learning and Education for Sustainable Development. Clarification on the Basis of a Competency Model] | |
Leutwyler, B., Aegerter, M. & Meierhans, C. (2014). «Nightingale» in Teacher Education: Program Evaluation. Zug: Institut für internationale Zusammenarbeit in Bildungsfragen der PH Zug. | |
Leutwyler, B., Aegerter, M. & Meierhans, C. (2014). «Nightingale» in Teacher Education: A focus on the mentors. Learning processes and impact analysis. La Famiglia, 48 (258), 281-305. | |
2013 | Leutwyler, B. & Meierhans, C. (2013). Kompetenzentwicklungen im Mobilitätsaufenthalt. Ein Vorschlag zur Strukturierung des Forschungsstandes. journal für lehrerinnen- und lehrerbildung, 13 (3), 24-29. [Development of Competencies in Exchange Stays: A Recommendation for Structuring the State of Research] |
Leutwyler, B. & Meierhans, C. (2013). Exchange Students in Teacher Education. Empirical Evidence on Characteristics and Motive Structures. Educational Research, 4 (1), 1-11. | |
Leutwyler, B. (2013). Internationalisierung in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung. Ein Überblick über Aktionsfelder und Herausforderungen. kentron – Journal für Lehrerbildung, 26, 7-15. [Internationalisation in Teacher Education. An Overview of Action Fields and Challenges] | |
Mantel, C. & Leutwyler, B. (2013). Lehrpersonen mit Migrationshintergrund: eine kritische Synthese der Literatur. Beiträge zur Lehrerbildung, 31 (2), 234-247.[Teacher with immigrant background] | |
Petrović, D., Leutwyler, B., Zlatković, B., Mantel, C. & Dimitrijević, B. (2013). Teachers' Intercultural Sensitivity. An Approach for Teacher Education. Vranje (Serbia): Plutos. | |
Schüssler, L. & Leutwyler, B. (2013). The Ambiguous Future of a Discipline: Comparative Education in Switzerland. In Ch. Wolhuter, N. Popov, B. Leutwyler & K. Skubic Ermenc (Eds.), Comparative Education at Universities World Wide. Third Expanded Edition (p. 154-161). Sofia & Ljubljana: Bureau for Educational Services & Ljubljana University Press. | |
Steinger, E. (2013). Konzept für das Profilstudium «Kulturelle Vielfalt» an der PH Zug.[Concept for the profile study «Cultural Diversity» at the University of Teacher Education Zug] Zug: Institut für internationale Zusammenarbeit in Bildungsfragen. | |
Wolhuter, Ch., Popov, N., Leutwyler, B. & Skubic Ermenc, K. (2013). Editorial Preface. In Ch. Wolhuter, N. Popov, B. Leutwyler & K. Skubic Ermenc (Eds.), Comparative Education at Universities World Wide. Third Expanded Edition (p. 9-10). Sofia & Ljubljana: Bureau for Educational Services & Ljubljana University Press. | |
Wolhuter, Ch., Popov, N., Skubic Ermenc, K., Manzon, M. & Leutwyler, B. (2013). The Chequered Global Picture of Comparative Education at Universities. In Ch. Wolhuter, N. Popov, B. Leutwyler & K. Skubic Ermenc (Eds.), Comparative Education at Universities World Wide. Third Expanded Edition (p. 371-398). Sofia & Ljubljana: Bureau for Educational Services & Ljubljana University Press. | |
Wolhuter, Ch., Popov, N., Leutwyler, B. & Skubic Ermenc, K. (Eds.). (2013). Comparative Education at Universities World Wide. Third Expanded Edition. Sofia & Ljubljana: Bureau for Educational Services & Ljubljana University Press. | |
2012 | Biraimah, K., Wolhuter, Ch., Popov, N. & Leutwyler, B. (2012). Роль сравнительного образования в университетах по всему миру: генератор изменений или хранитель статуса кво? In: O.D. Fedotova, N.A. Pustovit & A.A. Motoschanez (Eds.) Современные формы и технологии взаимодействия в международном образовательном пространстве, 10-53. РостовнаДону: ООО МИЦ. [The Role of Comparative Education in Universities Worldwide: Agents of Change or Reflections of the Status-Quo?] |
Kızılaslan, I. & Leutwyler, B. (2012). Pre-service teacher action research: Concept, international trends and implications for teacher education in Turkey. In N. Popov, Ch. Wolhuter, B. Leutwyler, G. Hilton, J. Ogunleye & P.A. Almeida (Eds.), International Perspectives on Education, 155-162. Sofia: Bulgarian Comparative Education Society (BCES). | |
Leutwyler, B., Petrović, D.S. & Mantel, C. (2012). Constructivist Foundations of Intercultural Education: Implications for Research and Teacher Training. In N. Popov, Ch. Wolhuter, B. Leutwyler, G. Hilton, J. Ogunleye & P.A. Almeida (Eds.), International Perspectives on Education, 111-118. Sofia: Bulgarian Comparative Education Society (BCES). | |
Mantel, C., Simić, N., Petrović, D. & Leutwyler, B. (2012). Notions of Cultural Differences amongst Teacher Education Students in the Serbian and Swiss Context. In A. Baucal & J. Radišć (Eds.), Patchwork. Learning Diversities. Conference Proceedings of the EARLI-Conference from August 30th to September 1st in Belgrade, 183-190. Belgrade: University of Belgrade, Faculty of Philosophy, Institute of Psychology. | |
Maurer, M. & Leutwyler, B. (2012). Εκπαίδευση δασκάλων σε ένα αποκεντρωμένο περιβάλλον: Η περίπτωση της Ελβετίας. στο K. Karras & Ch. Wolhuter (επιμ..), Η Εκπαίδευση των Εκπαιδευτικών στον 21ο αιώνα. Σύγχρονες Τάσεις και Προκλήσεις στα Συστήματα Εκπαίδευσης Δασκάλων σε 90 Χώρες (πρόλογος G. Mialaret), (σσ. 314-328). Athens: Ion Publications. [Publication in Greek: Teacher education in a decentralised setting: the case of Switzerland. In K. Karras & Ch. Wolhuter (Eds.), International Handbook of Teacher Education. Issues and Challenges] | |
Meierhans, C. & Leutwyler, B. (2012). Mobilitätserfahrungen angehender Lehrpersonen. Empirische Untersuchung zu Aktivitäten und (Lern-) Erfahrungen in Mobilitätsprogrammen der Lehrerinnen- und Lehrerbildung. Forschungsbericht. Zug: Institut für internationale Zusammenarbeit in Bildungsfragen IZB der PHZ Zug. [Exchange Experiences of Pre-Service Teachers: An Empirical Study about Activities and Learning Experiences during Exchange Stays in Teacher Education. Research Report] | |
Popov, N., Wolhuter, Ch., Leutwyler, B., Hilton, G., Ogunleye, J. & Almeida, P.A. (2012). Editorial Preface: An Established Conference Tradition. In N. Popov, Ch. Wolhuter, B. Leutwyler, G. Hilton, J. Ogunleye & P.A. Almeida (Eds.), International Perspectives on Education, 13-16. Sofia: Bulgarian Comparative Education Society (BCES). | |
Popov, N., Wolhuter, Ch., Leutwyler, B., Hilton, G., Ogunleye, J. & Almeida, P.A. (2012). International Perspectives on Education. Sofia: Bureau for Educational Services. | |
Sieber, P. & Mantel, C. (Hrsg.) (2012). The internationalization of teacher education. Prospects, Quarterly Review of Comparative Education, 42(1). | |
Sieber, P. & Mantel, C. (2012). The internationalization of teacher education: An introduction. Prospects, Quarterly Review of Comparative Education, 42(1), 5-17. | |
Steinger, E., Leutwyler, B. & Lottenbach, S. (2012). Evaluation Spezialisierungsstudium „Kulturelle Vielfalt in der Schule". Evaluationsbericht. Zug: Institut für internationale Zusammenarbeit in Bildungsfragen IZB der PHZ Zug. |