Navigation on University of Teacher Education Zug

Content Navigation

Navigation

Publications

Publications
Year Title
2025

Abramicheva, O. (2025). Second Language Learning in a Multilingual Environment: Displaced Ukrainian Primary School Students’ Experiences of Learning German in Switzerland. Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University, 12(1), 28–57. 

Mantel, C., Wetzel, D. J., & Rosen, L. (2025). Bildungsbenachteiligungen im Licht der Entfremdungs-Resonanz-Dynamik: Konzeptualisierungen, empirische Explorationen und Forschungsdesiderata [Educational disadvantage in the light of alienation-resonance dynamics: conceptualizations, empirical explorations and research desiderata]. PH Zug.

2024

Abramicheva, O. (2024). Metacognitive Awareness in Second Language Learning: Displaced Primary School Students’ Experiences of Learning German Upon Transition to the Target Language Environment. Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University, 11(3), 7-25.

Fissmer, J., Mantel, C., & Rosen, L. (2024). "I really turned back into being a Turk again" - Professional-biographical perspectives of (future) pedagogical professionals on the social boundary (un)making in the transnational educational space of German International Schools. Tertium Comparationis, 30(1), 57-76.

Jashari, S. (2024). Albanisch [Albanian]. In E. Glaser, J. Kabatek, & B. Sonnenhauser (Hrsg.), Sprachenräume der Schweiz (S. 123-135). Narr Francke Attempto Verlag.

Mantel, C. (2024). The second look: (Socio-)pedagogical ways of acting in the context of social inequality and vulnerabilisation. terra cognita, Schweizer Zeitschrift zu Integration und Migration, 40, 61-63.

Mantel, C. (2024). Different teacher orientations regarding migration-related diversity and how their own sense of recognition plays a crucial role. Education Inquiry, 1–27.

Mantel, C. (2024). Entwicklungswege für Lehrpersonen. Sechs Primarlehrpersonen, die sich auf den Migrationskontext spezialisiert haben, erzählen, worauf sie in ihrem Schulalltag besonders achten und was ihnen dabei hilft [Pathways into Teacher Professionalisation. Six teachers who have specialised on the migration context, talk about what they pay attention to in daily life and what supports them in their work].

Mantel, C. (2024). Lehrpersonen in Schulen der Migrationsgesellschaft: Idealtypische Orientierungen und die Bedeutsamkeit des eigenen Anerkennungsempfindens [Teachers in schools in the migration society: Typical Pedagogical Orientations and the Significance of the Teacher’s Own Sense of Recognition]. HLZ – Herausforderung Lehrer*innenbildung, 7(1), 19–36.

2023

Abramicheva, O. (2023). Refugee Perspectives on Primary School in Switzerland: Ukrainians’ diverse experiences of inclusion. In E. Nowakowska et al. (Eds.), Preschool and primary education in European integration and national dimensions: scientific monograph. (p. 1-52). Riga, Latvia: Baltija Publishing.

Aegerter, M. (2023). Zusammenarbeit mit Eltern - Ideen aus der Praxis [Cooperation with parents - ideas from practice]. PH Zug, Institut für internationale Zusammenarbeit in Bildungsfragen (IZB): Website Projekt Good Practice im Kontext von Migration und sozialen Ungleichheiten.

Aegerter, M., Braun, D., Curschellas Widmer, F. & Schiesser, A. (2023). Sprache fördern im Vorschul- und Schulalltag [Promoting language in pre-school and school life]. Infonium,1/2023, 10-11.

Beck, M., Mantel, C. & Bischoff, S. (2023). Switzerland: Diversity in the Classroom, Uniformity in the Faculty. In M. Gutman, W. Jayusi, M. Beck, & Z. Bekerman (Eds.), To Be a Minority Teacher in a Foreign Culture - Empirical Evidence from an International Perspective (p. 45-60). Springer.

Bieri, M. (2023). Diversität im Unterricht – Ideen aus der Praxis [Diversity in the classroom - ideas from practice]. PH Zug, Institut für internationale Zusammenarbeit in Bildungsfragen (IZB): Webseite Projekt Good Practice im Kontext von Migration und sozialen Ungleichheiten.

Braun, D. (2023). Klassengemeinschaft und Schulkultur – Hintergrundinformationen [Class community and school culture - background information]. PH Zug, Institut für internationale Zusammenarbeit in Bildungsfragen (IZB): Website Projekt Good Practice im Kontext von Migration und sozialen Ungleichheiten.

 Mantel, C. (2023). Schulalltag, Rassismus und die Frage der Anerkennung [Everyday school life, racism and the question of recognition]. Waidorama, 03/2023, 4-5.
 Mantel, C. & Bieri, M. (2023). Wegrandberichte von Lehrpersonen mit einer Migrationsgeschichte [Path reports from teachers with a history of migration.]. Infonium, 1/2023, 12-13.

Mantel, C., Kappeler, T. (2023). On Second Look. Shifting from a Perception at First Sight to a Different Point of View. heiEDUCATION Journal,  9, 13–29.

2022

Aegerter, M. (2022). Zusammenarbeit mit Eltern - Hintergrundinformationen [Cooperation with parents - background information]. PH Zug, Institut für internationale Zusammenarbeit in Bildungsfragen (IZB): Website Projekt Good Practice im Kontext von Migration und sozialen Ungleichheiten.

 Aegerter, M. & Bieri, M. (2022). Zusammenarbeit mit Eltern – Ideen für die Praxis [Working with parents - ideas for practice]. PH Zug, Institut für internationale Zusammenarbeit in Bildungsfragen (IZB): Website Projekt Good Practice im Kontext von Migration und sozialen Ungleichheiten.

Aegerter, M. & Braun, D. (2022). Diversität im Unterricht - Ideen für die Praxis [Diversity in the classroom - ideas for practice]. PH Zug, Institut für internationale Zusammenarbeit in Bildungsfragen (IZB): Webseite Projekt Good Practice im Kontext von Migration und sozialen Ungleichheiten.

Agaj T., Büzberger M., Kallçiu N.,Qamili S.,Scherrer C., Selimi N. (2022). Managing Autonomous Learning in Higher Education: Transnational Experiences in Comparison. In: Boulos S., Feixas M. Learning through International Exchange in Teacher Education: Experiences with Learning Culture in Universities (LECU) Project in Albania, Kosovo and Switzerland (DOKinsight, Vol. 1). (pp. 37–52). Zurich University of Teacher Education.

Bieri, M. (2022). Diversität im Unterricht - Hintergrundinformationen [Diversity in the classroom - background information]. PH Zug, Institut für internationale Zusammenarbeit in Bildungsfragen (IZB): Website Projekt Good Practice im Kontext von Migration und sozialen Ungleichheiten.

Bieri, M. & Braun, D. (2022). Schulerfolg - Ideen aus der Praxis [School success - ideas from practice]. PH Zug, Institut für internationale Zusammenarbeit in Bildungsfragen (IZB): Webseite Projekt Good Practice im Kontext von Migration und sozialen Ungleichheiten.
 Braun, D. (2022). Mehrsprachigkeit und Sprachenvielfalt – Ideen für die Praxis [Multilingualism and linguistic diversity - ideas for practice]. PH Zug, Institut für internationale Zusammenarbeit in Bildungsfragen (IZB): Website Projekt Good Practice im Kontext von Migration und sozialen Ungleichheiten.
Braun, D. (2022). Mehrsprachigkeit und Sprachenvielfalt – Hintergrundinformationen [Multilingualism and linguistic diversity - background information]. PH Zug, Institut für internationale Zusammenarbeit in Bildungsfragen (IZB): Website Projekt Good Practice im Kontext von Migration und sozialen Ungleichheiten.
Braun, D. (2022). Schulerfolg – Hintergrundinformationen [School success - background information]. PH Zug, Institut für internationale Zusammenarbeit in Bildungsfragen (IZB): Website Projekt Good Practice im Kontext von Migration und sozialen Ungleichheiten.
Braun, D. (2022). Klassengemeinschaft und Schulkultur - Ideen für die Praxis [Classroom community and school culture - ideas for practice]. PH Zug, Institut für internationale Zusammenarbeit in Bildungsfragen (IZB): Webseite Projekt Good Practice im Kontext von Migration und sozialen Ungleichheiten.

Mantel, C. & Kohli, C. (2022). Flucht – Trauma – Schule. 10 der häufigsten Fragen von Lehrpersonen [Refuge – Trauma – School. 10 of the most common questions asked by teachers]. Zug, Pädagogische Hochschule Zug.

Mantel, C., Kamm, E., & Bieri Buschor, C. (2022). International teaching internships for future teachers: Potential and challenges for learning. Educational Research for Policy and Practice.

Mantel, C. (2022). Teachers with so-called migration background and the question of recognition: Experiences of fragility and hidden pedagogical potentials. European Educational Research Journal, 21(2), 265-277.

 Meierhans, C. (2022). Kritischen Feedback geben und entgegennehmen [Giving and receiving critical feedback]. CZO-​Newsletter. Olten: Coachingzentrum Olten.

Stanić, N. (2022). On inclusive teaching strategies in the context of potentially conflict talk: «Encouraging to connect topics to personal experience» in diverse primary classrooms. 81–92. Teaching & Learning for an Inclusive, Interconnected World Proceedings of ATEE/IDD/GCTE conference, Sestri Levante (Italy).
2021

Mantel, C. (2021). Gesucht: Diversität unter Lehrpersonen [Wanted: Diversity amongst Teachers]. terra cognita, Schweizer Zeitschrift zu Integration und Migration, 38, 74-75.

Jäger, U. & Mantel, C. (2021). Reflexion^Reflexion in der Schule der Migrationsgesellschaft [Reflection^Reflection in the school of the migration society]. Journal für LehrerInnenbildung, 21(1), 56-65.[in German]

2020

Mantel, C., Aegerter, M., Braun, D., Müller, A. (2020). Soziale Resonanz in der Krise – und auf einmal wird klar, wie wichtig die Lehrperson ist [Social resonance in a crisis - and suddenly it becomes clear how important the teacher is]. Infonium, 3/2020, (S. 14-15). Zug: Pädagogische Hochschule Zug.

Mantel, C., Kamm, E., & Bieri Buschor, C. (2020). Angehende Lehrpersonen im Auslandspraktikum: Lernerfahrungen mit Hindernissen und Potenzial [Pre-Service Teachers in International Practica: Learning Experiences with Hindrances and Potential]. heied Journal, 6, 123-140. [in German]

Mantel, C. (2020). Rezension: Kollender, Ellen (2020). Eltern – Schule – Migrationsgesellschaft. Neuformation von rassistischen Ein- und Ausschlüssen in Zeiten neoliberaler Staatlichkeit [Book Review: Kollender,  Ellen (2020). Parents – School – Migration Society. New formations of racist in- and exclusions in times of neolibaral statehood]. Swiss Journal of Educational Research, 42(2), 533-534. [in German]

Mantel, C. (2020) Being a teacher with a so-called ‘immigrant background’: challenges of dealing with social boundaries. Intercultural Education, 31(2), 173-189.

2019

Mantel, C, Aepli, M., Büzberger, M., Dober, H., Hubli, J., Krummenacher, J., Müller, A.,Puškarić, J. (2019) Auf den zweiten Blick. Eine Sammlung von Fällen aus dem Schulalltag zum Umgang mit migrationsbezogener Vielfalt [At second glance. A collection of cases in dealing with migration-related diversity in daily school life]. Bern: hep. 

Buser, F. & Ivanova-Chessex, O. (2019). Die (Selbst-)Optimierung der ‚Anderen': Mentoring als ein subjektivierender Kontext unter Bedingungen von Migration und Ökonomisierung [The (self-)optimization of the ‘others’: Mentoring as a subjectivizing context under conditions of migration and economization]. Zeitschrift für Diversitätsforschung und -management, 1-2, 42-53.

Tulowitzki, P., Ivanova-Chessex, O. & Wenger, M. (2019). Kooperationen im Modus des Müssens – Eine explorative Betrachtung der Zusammenarbeit von Schulen mit außerschulischen Akteuren [Cooperation in the mode of having to - An explorative look at cooperation between schools and non-school stakeholders]. In J. Hugo, N. Brink, J. Seidemann & M. Drahmann (Hrsg.). Verantwortung im Kontext von Schule: Perspektiven aus Wissenschaft und Praxis (S. 131-141). Münster et al.: Waxmann.
2018

Mantel, C. (2018) Lehrpersonen ›mit Migrationshintergrund‹ zwischen pädagogischem Potenzial und prekarisierter Zugehörigkeit [Teachers with an 'immigrant background' between pedagogical potential and precarised belonging]. In S. G. Huber (Ed.), Jahrbuch Schulleitung 2018 (p. 149-162). Neuwied: Wolters Kluwer.

Ivanova-Chessex, O. & Steinbach, A. (2018). «Also wir haben hier auch letzten Sommer so ´nen Spendenlauf gehabt» – Postkoloniale Perspektiven auf Herstellungsprozesse gesellschaftlicher Dominanzverhältnisse in der Schule [“Well, we also had a fundraising run here last summer” - postcolonial perspectives on the production processes of social dominance relations at school]. Widersprüche - Zeitschrift für sozialistische Politik im Bildungs-, Gesundheits- und Sozialbereich, 37(1), 87-99.

2017

Ivanova-Chessex, O., Fankhauser, M. & Wenger, M. (2017): Zum pädagogischen Können der Lehrerinnen und Lehrer in der Migrationsgesellschaft – Versuch der Konturierung einer kritisch-reflexiven Professionalität [On the pedagogical skills of teachers in the migration society - an attempt to outline a critical-reflexive professionalism]. In: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung, 35 (1), S. 182-194.

Gugolz, M. & Steinger, E. (2017): Case Study Nightingale. In: Preparing teachers for diversity. The role of initial teacher education, Case study summaries. Luxembourg, European Commission, Directorate-General for Education, Youth, Sport and Culture; S. 8-11.

Steinger, E. & Rüttimann, R. (2017): Country Fiche Switzerland. In: Preparing teachers for diversity. The role of initial teacher education, Country fiches. European Commission. Directorate-General for Education, Youth, Sport and Culture; S. 148-153.

2016

Gugolz, M. (2016). Migrationshintergrund – ein Gewinn für die Schule? [Migration background - a benefit for the school?]. PraxisWissen SchulLeitung AL 48. Carl Link Verlag.

Arn, P. & Steinger, E. (2016): Management of Special Needs Teachers for an Inclusive Education System in Malawi. Bonn: GIZ.

Ivanova-Chessex, O. (2016). Wissenschaftliche Begleitung im Projekt Humanitäre Prinzipien: Interner Bericht zur ersten Projektphase [Scientific monitoring in the Humanitarian Principles project: Internal report on the first project phase].

Ivanova-Chessex, O. & Steinbach, A. (2017). Anrufungen als subjektbildende Unterscheidungspraktiken – Zur Rolle der Lehrperson in Prozessen der (Re-)Produktion migrationsgesellschaftlicher Dominanzverhältnisse [Invocations as subject-forming practices of differentiation - On the role of the teacher in processes of (re-)production of dominance relations in migration society]. Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation, 37(1), 55-70.

Leutwyler, B. & Meierhans, C. (2016). Effects of international student exchange on preservice teachers: a quasi-experimental study. Intercultural education, 27(2), 117-136.

Mantel, C. (2016). Das (verhinderte?) Potenzial von Lehrpersonen "mit Migrationshintergrund" [The (prevented?) potential of teachers “with a migration background”]. journal für schulentwicklung, 20(1), 47-51.

Strasser, J., Leutwyler, B. & Mantel, C. (2016). Differenzerfahrung und Umgang mit Differenzen im schulischen Alltag. Forschungsbericht [Experiencing and dealing with differences in everyday school life. Research report.]. Zug: Institut für internationale Zusammenarbeit in Bildungsfragen IZB der PH Zug.

2015 Leutwyler, B. & Mantel, C. (2015). Teachers' Beliefs and Intercultural Sensitivity. In G. Mészáros & F. Körtvélyesi (Eds.). Social Juctice and Diversity in Teacher Education. Proceedings of the ATEE Winter Conference 2014 (p. 145 – 156). Brussels: Association for Teacher Education in Europe, ATEE.
2014 Leutwyler, B. (2014). Between Myths and Facts: The Contribution of Exchange Experiences to the Professional Development of Teachers. Journal of Curriculum and Teaching, 3 (2), 106-117.
Leutwyler, B., Mantel, C., Petrović, D., Zlatković, B., & Dimitrijević, B. (2014). Teachers' Beliefs about Intercultural Education: Different Levels of Intercultural Sensitivity in Schooling and Teaching. Educational Research, 5 (8), 280-289.
Büzberger, M., Leutwyler, B. & Steinger, E. (2014). Schnittstelle Interkulturelle Pädagogik, Globales Lernen und Bildung für Nachhaltige Entwicklung. Klärung anhand eines Kompetenzmodells. Zug: Institut für internationale Zusammenarbeit in Bildungsfragen IZB der PH Zug. [Interfaces between Intercultural Education, Global Learning and Education for Sustainable Development. Clarification on the Basis of a Competency Model]
Leutwyler, B., Aegerter, M. & Meierhans, C. (2014). «Nightingale» in Teacher Education: Program Evaluation. Zug: Institut für internationale Zusammenarbeit in Bildungsfragen der PH Zug.
Leutwyler, B., Aegerter, M. & Meierhans, C. (2014). «Nightingale» in Teacher Education: A focus on the mentors. Learning processes and impact analysis. La Famiglia, 48 (258), 281-305.
2013 Leutwyler, B. & Meierhans, C. (2013). Kompetenzentwicklungen im Mobilitätsaufenthalt. Ein Vorschlag zur Strukturierung des Forschungsstandes. journal für lehrerinnen- und lehrerbildung, 13 (3), 24-29. [Development of Competencies in Exchange Stays: A Recommendation for Structuring the State of Research]
Leutwyler, B. & Meierhans, C. (2013). Exchange Students in Teacher Education. Empirical Evidence on Characteristics and Motive Structures. Educational Research, 4 (1), 1-11.
Leutwyler, B. (2013). Internationalisierung in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung. Ein Überblick über Aktionsfelder und Herausforderungen. kentron – Journal für Lehrerbildung, 26, 7-15. [Internationalisation in Teacher Education. An Overview of Action Fields and Challenges]
Mantel, C. & Leutwyler, B. (2013). Lehrpersonen mit Migrationshintergrund: eine kritische Synthese der Literatur. Beiträge zur Lehrerbildung, 31 (2), 234-247.[Teacher with immigrant background]
Petrović, D., Leutwyler, B., Zlatković, B., Mantel, C. & Dimitrijević, B. (2013). Teachers' Intercultural Sensitivity. An Approach for Teacher Education. Vranje (Serbia): Plutos.
Schüssler, L. & Leutwyler, B. (2013). The Ambiguous Future of a Discipline: Comparative Education in Switzerland. In Ch. Wolhuter, N. Popov, B. Leutwyler & K. Skubic Ermenc (Eds.), Comparative Education at Universities World Wide. Third Expanded Edition (p. 154-161). Sofia & Ljubljana: Bureau for Educational Services & Ljubljana University Press.
Steinger, E. (2013). Konzept für das Profilstudium «Kulturelle Vielfalt» an der PH Zug.[Concept for the profile study «Cultural Diversity» at the University of Teacher Education Zug] Zug: Institut für internationale Zusammenarbeit in Bildungsfragen.
Wolhuter, Ch., Popov, N., Leutwyler, B. & Skubic Ermenc, K. (2013). Editorial Preface. In Ch. Wolhuter, N. Popov, B. Leutwyler & K. Skubic Ermenc (Eds.), Comparative Education at Universities World Wide. Third Expanded Edition (p. 9-10). Sofia & Ljubljana: Bureau for Educational Services & Ljubljana University Press.
Wolhuter, Ch., Popov, N., Skubic Ermenc, K., Manzon, M. & Leutwyler, B. (2013). The Chequered Global Picture of Comparative Education at Universities. In Ch. Wolhuter, N. Popov, B. Leutwyler & K. Skubic Ermenc (Eds.), Comparative Education at Universities World Wide. Third Expanded Edition (p. 371-398). Sofia & Ljubljana: Bureau for Educational Services & Ljubljana University Press.
Wolhuter, Ch., Popov, N., Leutwyler, B. & Skubic Ermenc, K. (Eds.). (2013). Comparative Education at Universities World Wide. Third Expanded Edition. Sofia & Ljubljana: Bureau for Educational Services & Ljubljana University Press.
2012 Biraimah, K., Wolhuter, Ch., Popov, N. & Leutwyler, B. (2012). Роль сравнительного образования в университетах по всему миру: генератор изменений или хранитель статуса кво? In: O.D. Fedotova, N.A. Pustovit & A.A. Motoschanez (Eds.) Современные формы и технологии взаимодействия в международном образовательном пространстве, 10-53. РостовнаДону: ООО МИЦ. [The Role of Comparative Education in Universities Worldwide: Agents of Change or Reflections of the Status-Quo?]
Kızılaslan, I. & Leutwyler, B. (2012). Pre-service teacher action research: Concept, international trends and implications for teacher education in Turkey. In N. Popov, Ch. Wolhuter, B. Leutwyler, G. Hilton, J. Ogunleye & P.A. Almeida (Eds.), International Perspectives on Education, 155-162. Sofia: Bulgarian Comparative Education Society (BCES).
Leutwyler, B., Petrović, D.S. & Mantel, C. (2012). Constructivist Foundations of Intercultural Education: Implications for Research and Teacher Training. In N. Popov, Ch. Wolhuter, B. Leutwyler, G. Hilton, J. Ogunleye & P.A. Almeida (Eds.), International Perspectives on Education, 111-118. Sofia: Bulgarian Comparative Education Society (BCES).
Mantel, C., Simić, N., Petrović, D. & Leutwyler, B. (2012). Notions of Cultural Differences amongst Teacher Education Students in the Serbian and Swiss Context. In A. Baucal & J. Radišć (Eds.), Patchwork. Learning Diversities. Conference Proceedings of the EARLI-Conference from August 30th to September 1st in Belgrade, 183-190. Belgrade: University of Belgrade, Faculty of Philosophy, Institute of Psychology.
Maurer, M. & Leutwyler, B. (2012). Εκπαίδευση δασκάλων σε ένα αποκεντρωμένο περιβάλλον: Η περίπτωση της Ελβετίας. στο K. Karras & Ch. Wolhuter (επιμ..), Η Εκπαίδευση των Εκπαιδευτικών στον 21ο αιώνα. Σύγχρονες Τάσεις και Προκλήσεις στα Συστήματα Εκπαίδευσης Δασκάλων σε 90 Χώρες (πρόλογος G. Mialaret), (σσ. 314-328). Athens: Ion Publications. [Publication in Greek: Teacher education in a decentralised setting: the case of Switzerland. In K. Karras & Ch. Wolhuter (Eds.), International Handbook of Teacher Education. Issues and Challenges]
Meierhans, C. & Leutwyler, B. (2012). Mobilitätserfahrungen angehender Lehrpersonen. Empirische Untersuchung zu Aktivitäten und (Lern-) Erfahrungen in Mobilitätsprogrammen der Lehrerinnen- und Lehrerbildung. Forschungsbericht. Zug: Institut für internationale Zusammenarbeit in Bildungsfragen IZB der PHZ Zug. [Exchange Experiences of Pre-Service Teachers: An Empirical Study about Activities and Learning Experiences during Exchange Stays in Teacher Education. Research Report]
Popov, N., Wolhuter, Ch., Leutwyler, B., Hilton, G., Ogunleye, J. & Almeida, P.A. (2012). Editorial Preface: An Established Conference Tradition. In N. Popov, Ch. Wolhuter, B. Leutwyler, G. Hilton, J. Ogunleye & P.A. Almeida (Eds.), International Perspectives on Education, 13-16. Sofia: Bulgarian Comparative Education Society (BCES).
Popov, N., Wolhuter, Ch., Leutwyler, B., Hilton, G., Ogunleye, J. & Almeida, P.A. (2012). International Perspectives on Education. Sofia: Bureau for Educational Services.
Sieber, P. & Mantel, C. (Hrsg.) (2012). The internationalization of teacher education. Prospects, Quarterly Review of Comparative Education, 42(1).
Sieber, P. & Mantel, C. (2012). The internationalization of teacher education: An introduction. Prospects, Quarterly Review of Comparative Education, 42(1), 5-17.
Steinger, E., Leutwyler, B. & Lottenbach, S. (2012). Evaluation Spezialisierungsstudium „Kulturelle Vielfalt in der Schule". Evaluationsbericht. Zug: Institut für internationale Zusammenarbeit in Bildungsfragen IZB der PHZ Zug.

Further informations

hidden placeholder

behoerden

Footer

English